Logo Doen In Heumen

Tips offline communicatie

Hoe kun je vrijwilligers werven op een meer persoonlijke manier?

Verenigingen, stichtingen of clubs hebben steeds meer moeite om voldoende vrijwilligers te werven voor het mooie en belangrijke werk dat ze doen. Hoe bereik je ze en hoe zorg je dat ze jouw vrijwilligerswerk leuk vinden? Hoe overtuig je ze dat ze blij kunnen worden van het werk dat jullie hebben en dat het ze juist veel oplevert?

De oplossing is om het werven van vrijwilligers op een hedendaagse en vernieuwende manier aan te pakken. Om de nieuwste en vooral slimste marketing- en communicatiemiddelen te gebruiken om mensen in stapjes te enthousiasmeren voor het vrijwilligerswerk. Naast online communicatie kan de communicatie die buiten internet plaatsvindt ook bijdragen aan meer vrijwilligers en leden / bezoekers. Het werven van vrijwilligers kan online maar de combinatie met offline werven biedt de meeste kans op succes!

Informatiestand Heumen
Dementievriendelijk Heumen met informatiestand in Winkelcentrum Malden

Offline communicatiemiddelen geven de klant vertrouwen en verwerven daarnaast naamsbekendheid

Via offline middelen zoals een krant, abri of een billboard, verwerf je gemakkelijk meer naamsbekendheid. Denk ook aan communiceren via de lokale media. Bijvoorbeeld een advertentie of interview bij de lokale omroep, lokaal blaadjes of folders / flyers via de post versturen naar je doelgroep. Afhankelijk van de doelgroep, het budget en de communicatiestrategie kan de ene vorm effectiever zijn dan de andere.

logo klein gekleurd